Eerste schoolweek Cedar City (maandag tot vrijdag) - Reisverslag uit Cedar City, Verenigde Staten van Anouk Beijsterveldt - WaarBenJij.nu Eerste schoolweek Cedar City (maandag tot vrijdag) - Reisverslag uit Cedar City, Verenigde Staten van Anouk Beijsterveldt - WaarBenJij.nu

Eerste schoolweek Cedar City (maandag tot vrijdag)

Door: Anouk van Beijsterveldt

Blijf op de hoogte en volg Anouk

28 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Cedar City

Maandag 24 aug
Mijn eerste schooldag. Dit voelde best spannend. Ik heb van 9 tot 10 uur introduction to sociology, van 11 tot 12 general psychology, van 12 tot 1 uur juvenile justice en dan van 3 tot 4 introduction to law. In alle klassen was ik vandaag, op juvenile justice na daar zat ik met een frans meisje, de enige internationale student. Ik was heel erg benieuwd of ik alles wel goed zou kunnen volgen. Ik moet zeggen dat viel gelukkig reuzen mee. Bij alle lessen kregen we een soort van introductie wat we konden verwachten dit semester. Ook kregen we een syllabus waar in staat wat we per les moesten lezen. Bij mijn laatste les stond op mijn rooster dat ik les had in lokaal 107, maar daar was een andere les bezig dus moest ik ergens na gaan vragen waar ik dan les had. Bleek het in lokaal 311 te zijn. Dus ik was te laat daar baalde ik echt van. Op mijn eerste les al ergens te laat komen. Alle lessen waren eigenlijk erg leuk en klonken interessant. Alleen de docent van juvenile justice heeft een heel moeilijk accent en is soms lastig te verstaan.

Zo om 4 uur was ik thuis, lange dag gehad voor me gevoel en Dewi, Yvonne en Marco hadden zin om te gaan squashen. Dus zijn we naar de P.E. building gegaan. Hier kan je zwemmen, fitnessen, klimmen en squashen. Hier heet het racketbal en zijn de spelregels wel net iets anders. De rackets zijn hetzelfde alleen het balletje is zachter en stuitert veel meer. Je moet dus opletten dat je niet te hard slaat. Ik ging samen met Yvonne en Dewi ging met Marco. Wij hadden de spelregels even opgezocht, maar alsnog was het niet heel gemakkelijk. Later zijn we bij het klimmen gaan kijken en was er een meisje Mimi, zei zit bij mij bij sociology in de klas, die ons haar schoenen leende om even te klimmen. Hier hebben we ons ingeschreven en kunnen we voortaan gratis gaan klimmen :).
Na het klimmen zijn we samen gaan eten. Dewi en ik zijn eerder terug gegaan om te gaan koken.

Dinsdag 25 augustus.
Vandaag was ik vrij van school. Ik vond het een lastige dag en wist even niet meer hoe ik het semester door moest komen. We hebben zoveel om te lezen, toetsen tussendoor en extra assignments op canvas(online programma) staan. Ook het lezen valt wel tegen. Ik moet dingen een paar keer lezen om het precies te begrijpen. Gisteren had ik mij ingeschreven voor een fitness course maar dit bleek toch wel duur te zijn dus heb ik mij daar weer voor uitgeschreven.

Om 5 uur hadden we(alle Europese studenten) een meeting met Andrea Stiefvater(leuke vrouw trouwens) om een groep samen op te richten en daarmee activiteiten te kunnen doen. Zoals naar nationale parken te gaan of steden te bezoeken. Ook gaf ze ons de mogelijkheid om vrijwillig mee te helpen bij dieren. Ze is zelf een dierenliefhebber en komt bij een paarden range om voor achtergelaten of mishandelde paarden te zorgen. Dit lijkt mij ook wel interessant om een keer naar toe te gaan. Dus ik ben er benieuwd wat hier allemaal uit gaat komen.

Hierna zijn Dewi en Marco naar een bbq gegaan en Yvonne en ik zijn thuis gaan koken en eten.

Woensdag 26 augustus
Vandaag moest ik weer naar school en gelukkig voelde ik mij al een stuk beter erover. Gisteren voor een aantal vakken al wat gelezen al maakte dat het niet altijd veel makkelijker.
Vandaag regende het ongeveer heel de dag. De eerste regen die ik in Cedar City heb gezien. Ik moet zeggen het was heerlijk koel voor een keer. Altijd die warmte is zo plakkerig.

Na de lessen was er een BBQ met alle ‘ leiders’ van de kerken uit de omgeving. Bij binnenkomst kreeg ik een bijbel, iets van het nieuwe testament. Nou het eten smaakte nergens naar. Vieze hotdogs met vies brood, alleen de ketchup smaakte goed. Gelukkig was er ook ijs en daar hebben we wel van genoten. Yvonne en Marco waren eerder terug gegaan naar de dorms dan wij. Met het terug lopen bedachten Dewi en ik ons dat we nog wel even konden gaan zwemmen op de campus. Uiteindelijk van 8 tot 9 uur lekker gezwommen. Dat deed mij goed.

Donderdag 27 augustus
Ook vandaag was ik vrij van school. Al ben ik wel de halve dag druk geweest met lezen en opdrachten maken voor school. Dus bezigheid genoeg. Tussendoor nog even weg geweest om een sticker voor mijn fiets te halen zodat ze hem in ieder geval niet weghalen, omdat hij geregistreerd is. Dus lekker een rondje gelopen op de campus, ontspannen is soms ook niet verkeerd als je daarna weer verder moet met je schoolwerk.

In de avond weer saampjes gegeten met Dewi, Yvonne en Marco. Daarna zijn we naar Paint the town red gegaan met een groepje van de internationale studenten. Je kunt er niet omheen want de whatsapp groep bleef spamen dat we er heen moesten. Maar wat houd paint te town red in? The main street wordt helemaal afgezet en overal staan kraampjes met clubs van school waar je je in kan schrijven en informatie kan vragen.
Onderweg naar the main street hing een groot houten bord waar je met rode verf een hand afdruk kop kon zetten. Dus dat heb ik ook zeker gedaan. Bij main street kreeg je een stempel kaart om langs verschillende afdelingen van de clubs te gaan en zo een sticker te krijgen. Ja je moet de studenten motiveren. Ik heb me ingeschreven voor de bordgame club, hip hop dancing en iets met discussiëren (weet de naam niet meer) Nu wachten op een mailtje wanneer alles is en of het te combineren valt.

Na paint the town red zijn we even de bar ingegaan, deze grensde aan de main street. Hier een grappige oudere man tegengekomen die veel had gereisd en uiteindelijk verklaard alcoholist te zijn. Why vertel je mij dat haha. Nou sommige van onze internationale groep zouden best alcoholist kunnen zijn… uiteindelijk lag ik rond 11 in bed. Beetje laat omdat ik morgen weer naar school moet, maar de rest was nog steeds bij iemand thuis aan het drinken en Dewi en ik zijn netjes terug naar huis gewandeld.

Vrijdag 28 augustus
De laatste schooldag van de week. Leuke lessen gehad. Bij introduction to law zit ik nu samen met me huisgenootje Paige dus dat is leuk. Kunnen we samen een project doen en hopelijk kan ze me wat dingen van het Amerikaanse recht duidelijker maken.
Tussen de lessen door geregeld dat Yvonne en ik zondag naar een paarden resque kunnen gaan om de paarden daar te verzorgen. Leuk leuk

In de avond bij vrienden gaan eten, Jack(Italiaans) had pasta gekookt voor ons, dat smaakte erg goed.
Degene bij wie we waren komen uit Saoedi-Arabië en wonen erg mooi, tussen de huizen staat een centrum waar iedereen heen kan. Daar hebben we gegeten. In dat centrum heb je een zwembad en jacuzzi, fitness centrum, keuken, BBQ en een woonkamer om samen te komen. Daar hebben we ons wel goed vermaakt!
Gelukkig hadden Dewi, Yvonne en ik onze bikini meegenomen dus wij hebben lekker gebruik gemaakt van het zwembad. Na een uur lagen er nog een hoop anderen bij in hun ondergoed haha.
Uiteindelijk een leuke avond.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

In plaats van mijn minor voor Hbo-Rechten in Nederland te volgen, heb ik ervoor gekozen om deze in Amerika te volgen. Ik ga voor 5 maanden naar Cedar City, Utah, America!

Actief sinds 18 Aug. 2015
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 6109

Voorgaande reizen:

29 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn reis naar Amerika

Landen bezocht: