Eerste weekend Cedar City - Reisverslag uit Cedar City, Verenigde Staten van Anouk Beijsterveldt - WaarBenJij.nu Eerste weekend Cedar City - Reisverslag uit Cedar City, Verenigde Staten van Anouk Beijsterveldt - WaarBenJij.nu

Eerste weekend Cedar City

Door: Anouk van Beijsterveldt

Blijf op de hoogte en volg Anouk

23 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Cedar City

Vrijdag(21 aug)
Nou vandaag was het dan zover de klok wandeling. Er was een beetje een gedoe over de tijd wanneer we er moesten zijn, omdat het officieel niet bij onze introductie hoorde. Uiteindelijk zijn we rond 11 uur met een hele groep naar de arena gegaan. Daar zou het moeten starten. Het was lastig de ingang te vinden(er zaten genoeg deuren maar die verwezen telkens naar een andere deur om binnen te kunnen). Toen we binnen kwamen was er een hele dansvoorstelling bezig. Eerst hiphop(helaas danste ze niet mooi in een rij), daarna een soort van cheerleaders en uiteindelijk de echte cheerleaders. Dit zie je wel op films maar ze zijn echt super goed. Dat was wel het gaafste om te zien. Daarna werd er nog van alles over activiteiten uitgelegd en ook dat er donderdag een red evening was waar je je in kon schrijven bij allerlei dingen. Tijdens die uitleg kwamen en jongens en meisje naar voren die t-shirts gooide naar het publiek en iedereen gilde zo hard. Die Amerikanen zijn zo enthousiast met gratis t-shirts of gratis food. In Nederland zou daar niet zo op worden gereageerd.
Ik denk rond 12 uur liep iedereen, dus alle eerste jaars, naar beneden door de zaal naar buiten voor een wandeling richting de klok. Ook tijdens de wandeling was iedereen aan het juigen, t-bird aan het roepen en H-fives aan het geven. Totdat we onder de klok doorliepen, daar mogen we nu dus niet meer onderdoor lopen totdat ik al mijn vakken heb gehaald in december. Hierna kregen we free food. Daar is iedereen dol op.
And that was it. Later zijn we naar het centrum gegaan, naar een heel leuk boekencafeetje. Misschien wel leuk om in te studeren. Ooh mama daar hebben ze dus wel cappuccino. Onthouden dus :): het zit naar een boekenwinkel. Je kunt van de boekenwinkel in het café lopen.
Na de meet at the cafe zijn we boodschappen gaan doen(Dewi, Ivonne, Marco en ik. we waren wel met meerdere maar die gingen weer terug) Vanavond eten we pasta, morgen aardappelen met gehakt en salade en zondag nasi. Naast de winkel(linz) zat en pawn shop hier hebben Marco en ik een bike gekocht. Mijne was maar 20 dollar, oke hij heeft dan wel geen werkende voorband. ik heb een nieuwe binnenband(tube) nodig en dan ik er lekker mee gaan fietsen. Ik moet alleen niet vergeten door te geven aan school dat ik een fiets heb(ja soms is het overdreven geregeld hier)
Toen moesten we nog een hele wandeltocht terug maken met de fietsen en de boodschappen voordat we konden gaan koken. Na het eten zijn we weer naar de bar gegaan met een groepje van de internationale studenten. Hier weer nieuwe mensen leren kennen. Een jongen uit Frankrijkg, Boris, die erg goed Engels sprak (de meeste Fransen hebben zo een sterk accent dat ze soms lastig te verstaan zijn). Dus het was een gezellig avond. Ze hadden mij van te voren verteld dat we dit keer naar het andere café zouden gaan in Cedar City, dus toen ik binnenkwam zei ik dood leuk hee dit lijkt sprekend op het andere café. Was het dezelfde... Een meisje, Ella, moest de volgende ochtend vroeg op voor haar dans oriëntatie en werd met de auto naar huis gebracht en daar ben ik mee gegaan. Twee huisgenootjes waren nog wakker en daar ben ik even bij gaan zitten. Mijn huisgenootjes heten: Paige, Paige, Sam, Kylie en Taylor.

Zaterdag(22 aug)
Een beetje uitgeslapen en na mijn ontbijt eerst langs de bookstore gegaan opzoek naar al mijn boeken. Hier kon ik helaas niet alles vinden, maar heb alvast drie boeken gekocht. Ook al hebben ze ons als advies gegeven nog geen boeken te kopen, omdat docenten vaak in het begin zeggen van deze boeken gaan wel wel of niet veel gebruiken. Rond 2 uur hadden we(Dewi, Ivonne, Marco en ik) afgesproken met dezelfde Amerikaanse van eerder om een hike te maken naar een waterval en naar natuurlijke glijbanen(slides). Hij waarschuwde dat we door water moesten lopen en dat er ratelslangen konden zitten. Dus goede schoenen aan. De hike was ongeveer 20 minuten rijden in een dorpje genaamd Kanarraville. Het zou 2 uur lopen heen zijn en twee uur lopen terug. De hike zelf was vermoeiend maar wel heel erg mooi. We liepen tussen de bergen door, door riviertjes, we moesten trappen op om hoger te komen. Maar de uiteindelijke waterval was erg klein, gelukkig was het onderweg wel erg mooi geweest en ook de natuurlijke slides waren maar klein en er waren er ook niet zo heel veel. Ik was heel blij dat we het grootste deel in de schaduw liepen want in de zon was het voor mij niet zo goed uit te houden. Omdat we er toch wel langer over hadden gedaan dan 4 uur(door stops etc) zijn we met de terug weg bij taco bell gaan eten. Dat is Mexicaans. Ik heb maar gevraagd of ze iets zonder bonen hadden. Eigenlijk hadden ze dat niet maar hij kon ze er wel uit laten. FIJN! Het smaakte best goed. Ik ben blij dat we de meeste dagen gaan koken(daarom heb ik vanochtend mijn meel plan aangepast naar minder) want mijn buik houd niet zo van het Amerikaanse eten.
Bij thuiskomst ben ik snel gaan douche en daarna zijn we bij Ivonne op de wii gegaan. We hebben getennist en gedanst.
Rond 9 uur zou er een dance party op de campus zijn, wij zijn rond half 10 gegaan. Helaas was de muziek niet mijn smaak dus er op dansen vond ik maar lastig. De meeste mensen waren wel heeel enthousiast over de dj en waren hard aan het juigen en aan het springen. Degene met wie ik was vonden de muziek ook niet geweldig. Wat ik wel vreemd vond dat er geen drinken was. Om half 12 was the party afgelopen hierna zouden we naar Lucas zijn huis gaan. Dit is een Aziatische jongen die in de buurt van het ziekenhuis woont. Wat 45 minuten lopen van de campus af ligt dus bestelden we een cap. Een cap hier kost 5 euro per auto, dus niet per persoon. De taxi liet lang op zich wachten en rond 1 uur waren we bij Lucas. Hier was het wel gezellig we deden wat spelletjes( lees drankspelletjes) en opeens wilden ze naar een andere jongen gaan die woonde in de buurt(ik weet niet hoe laat het was). Ik wilde liever naar huis, maar dan zou ik de enige zijn en dat scheen volgens sommige niet veilig te zijn in de taxi. De rest wilde er wel heen dus ging ik mee. De jongen waar we heen gingen was een vreemde jongen. Beetje eng in mijn ogen. Hij droeg zijn broek op zijn enkels met een lang t-shirt erover zodat je zijn benen niet zag(tenzij dat hij ging zitten) Leuk vond ik het daar niet en wilde naar huis. Er scheen een taxi te zijn gebeld en toen toch weer niet. Ik was veelste moe en wilde echt naar huis. Na half 5 belde iemand pas een taxi(ik had geen nummer en was een paar keer verteld dat er wel een taxi was gebeld). Deze zou er nar 45 minuten pas zijn. Het duurde en het duurde maar. Toen besloot een jongen van dat huis dat hij wel met de auto kon rijden. Iedereen vloog de auto in en wij waren te laat, terwijl ik juist als eerste naar huis wilde. Ik denk dat er wel 9 mensen in de, voor Amerikaanse begrippen, kleine auto zaten. We bleven achter met 7 anderen wachtend op de taxi. rond hafl 6 was de auto terug en was de taxi er nog steeds niet. Wij zijn toen ook door die auto naar huis gebracht. Ik had ondertussen erge hoofdpijn en had het zo gehad. Ondertussen was Nederland allang wakker en sprak ik mama en Tim nog even via de telefoon voordat ik eindelijk in slaap kon vallen.

Zondag (22 aug)
Vanochtend werd ik rond 10 uur wakker en dacht ik draai mij nog even om en uiteindelijk was het rond 2 uur dat ik ging ontbijten. Wel een paar berichtjes gehad of ik ergens mee naar toe wilde maarja toen sliep ik (gelukkig) nog. Ik had toch geen energie om vandaag iets te gaan doen. Ik vond het wel vreemd tegenover mijn huisgenootjes, maar heb ze maar uitgelegd was er was gebeurd. ze vonden het wel grappig, nou ik niet.
Wat later kwamen Ivonne en Dewi op bezoek die hadden mijn kamer nog niet gezien. Ik ben vooral veel thuis gebleven. rond 6 uur bij Ivonne gaan koken en eten en rond 8 uur was er een floor meeting. We kregen van onze RA(laten we het een soort van mentor noemen waar je met van alles bij terecht kan) alle regels te horen en dat we een schoonmaak rooster moesten maken. Het was behoorlijk saai. Ik al die regels al bij mijn oriëntatie gehad. Het komt erop neer dat je weinig mag. tussen 10pm en 10pm doordeweeks moet je stil zijn en tussen 12pm en 10am moet je in het weekend stil zijn. Wel handig dat ze de laundry liet zien. Waarschijnlijk ga ik dat morgen doen.

Morgen beginnen mijn eerste lessen. Best spannend. Ik hoop dat ik de docenten goed kan verstaan.









Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

In plaats van mijn minor voor Hbo-Rechten in Nederland te volgen, heb ik ervoor gekozen om deze in Amerika te volgen. Ik ga voor 5 maanden naar Cedar City, Utah, America!

Actief sinds 18 Aug. 2015
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 6101

Voorgaande reizen:

29 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn reis naar Amerika

Landen bezocht: