Weekend: abseilen! - Reisverslag uit Cedar City, Verenigde Staten van Anouk Beijsterveldt - WaarBenJij.nu Weekend: abseilen! - Reisverslag uit Cedar City, Verenigde Staten van Anouk Beijsterveldt - WaarBenJij.nu

Weekend: abseilen!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

18 September 2015 | Verenigde Staten, Cedar City

12 september
De bedoeling was om te gaan hiken in de buurt van St George. Helaas was er brand in de bergen dus konden we daar niet heen. Dus zijn we ongeveer 1,5 uur terug gereden naar een andere plaats.
Hier moesten we eerst helemaal een berg op hiken voordat we konden abseilen in een kloof. Tenminste dat was de bedoeling. De hike was erg zwaar, koste voor mij erg veel moeite om adem te blijven halen aangezien we zo hoog in de bergen zaten. Dus met veel stops en uiteindelijk zelf voorop mogen lopen heb ik de top bereikt!! Pfoe. Nee we waren er nog niet, we waren een beetje verdwaald. Halverwege hadden we een splitsing gemist waarschijnlijk waardoor we nu letterlijk door de boesboes moeten wandelen opzoek naar het originele pad en de bestemming waar je naar beneden kon in de kloof. Alles bij elkaar duurde dit langer dan verwacht. Ondertussen zaten mijn benen en armen behoorlijk onder de krassen.
Na een hele lange periode wandelen kwamen het pad weer tegen en vonden we de abseil plek. Hier moesten we ons materiaal aan doen: helm en harnas. De schoenen die ik had gehuurd had ik de hele tijd al aan maar liepen afschuwelijk. Alle kanten van mijn voeten deden pijn.
Eerst moesten we even oefenen. Gelukkig was dat niet zo moeilijk. Lekker naar achteren laten hangen en dan je voeten naar beneden verplaatsen. Maar toen kwam het echte werk. Dewi wilde als eerste gaan en na haar ben ik naar beneden gegaan. Wat ben ik blij dat ik geen hoogte vrees heb. Het leert je in jezelf vertrouwen en gelukkig doe ik dat ondertussen best aardig. Ik weet niet hoe hoog het was maar het was ontzettend leuk om te doen. Na de eerste kwamen er nog drie anderen die waren niet zo hoog maar zeker ook leuk om te doen. Aan het einde moesten we nog een mile terug wandelen. Dewi, Yvonne en ik hebben dat grotendeels rennend gedaan. Even alle energie kwijt haha.

Als je naar beneden gaat abseilen een kloof in zet je jezelf vast aan een touw en dat zelfde touw houd je met je rechter hand vast en houd je tegen je bil aan en zo laat je steeds een beetje meer touw zakken. Totdat je beneden bent. Beneden staat er iemand die het touw vast heeft en je kan stoppen als je zou vallen. Dit mocht Yvonne ook doen. Bij de laatst afdaling kon ik kiezen voor bij haar of een jongen die totaal geen ervaring heeft en maar iets doet. Wel vreemd dat iemand dat zomaar mag doen, nu weet ik dat Yvonne het eerder heeft gedaan maar dan nog.

Bij thuis komst hebben we pizza besteld. Honger had ik zeker. Ik had niet verwacht pas rond 7 uur thuis te zijn.
Daarna zijn we nog naar een feestje gegaan. Alle drie met een mooie jurk ;)

14 september had mijn RA meeting. RA is een ouderejaars(ze is jonger dan mij maar goed) die alles een beetje in de gaten houd. We kregen een hele vragenlijst over omgang met elkaar. pfoe dit duurde gewoon een heel uur en niemand had er zin in!

16 september
Wat een dag.. om 9 uur exam sociology and at 11 my exam psychology. Ik heb hiervoor dagen geleerd en was mega zenuwachtig! Sociology ging goed ( ik weet nu dat ik hem gehaald heb heb 80 uit 100) maar psychology ging minder.. ik begreep niet alle vragen, maar heb mijn docent hierover een mail gestuurd in de hoop dat ze mij hiermee kan helpen voor de volgende keer.
IK ben helemaal uitgeput van het leren, het zenuwen en het maken van de tentamens. In de middag kwam ik erachter dat ik post had van Marion. echt geweldig leuk om dat te lezen! Dit maakte heel mijn dag weer goed.
Rond 3 uur kwamen Mark en Karin langs. Zo vreemd om mensen te zien uit Nederland in deze omgeving. IK heb ze een rondeleiding over de campus gegeven en door Cedar City. UIteindelijk zijn we bij de walmart beland en heb ik ook nog even boodschappen gedaan. Erg gezellig dus!

Aanstaande zaterdag is er een football game hier. Ben zo benieuwd hoe dat er aan toe gaat ;) Vanavond gaan we met een groepje internationale studenten bij iemand die off campus woont Frans eten.
Ooh en ik ga heel hard duimen dat ik morgen naar St George kan om te shoppen, daar ben ik wel aan toe. Ook mijn bikini is kapot dus ik moet haast wel haha

Tot snel weer

  • 19 September 2015 - 00:14

    Sara:

    Misschien als ik nu reageer ik mail krijg Anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

In plaats van mijn minor voor Hbo-Rechten in Nederland te volgen, heb ik ervoor gekozen om deze in Amerika te volgen. Ik ga voor 5 maanden naar Cedar City, Utah, America!

Actief sinds 18 Aug. 2015
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 6087

Voorgaande reizen:

29 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn reis naar Amerika

Landen bezocht: