Week van me verjaardag en weekend Caving! - Reisverslag uit Cedar City, Verenigde Staten van Anouk Beijsterveldt - WaarBenJij.nu Week van me verjaardag en weekend Caving! - Reisverslag uit Cedar City, Verenigde Staten van Anouk Beijsterveldt - WaarBenJij.nu

Week van me verjaardag en weekend Caving!

Door: Anouk van Beijsterveldt

Blijf op de hoogte en volg Anouk

27 September 2015 | Verenigde Staten, Cedar City

Het is al even terug dat ik hier geschreven heb. Ik heb trouwens beide toetsen gehaald :)

Natuurlijk ben ik 24 september jarig geweest. Echt heel vreemd om het hier te vieren maar het was oo zo leuk en bijzonder.
Woensdag avond ben ik met een groepje hier naar de bar gegaan, lekker een avondje poolen tot 12 uur. Toen door iedereen gefeliciteerd en gedanst. Toevallig was er ook een ander meisje jarig, Charlotte. Dus wij hebben elkaar als eerste gefeliciteerd. Heel leuk dus. Hierna ben ik naar huis gegaan, omdat ik toch nog wat voor school moest doen de volgende dag. Ik had mijn best gedaan om alles dinsdag af te krijgen maar dit was toch iets te veel

Op mijn verjaardag door me huisgenootjes gefeliciteerd, erg lief. Moest helaas even naar de bank, helaas is dit tot nu toe niet geregeld. Ik heb mijn meal plan verlaagd waardoor ik geld terug kreeg via een cheque maar dit kon ik niet op mijn Nederlandse rekening plaatsen.
In de avond zou ik uiteten gaan met Marco, Dewi, Yvonne en me roommates. Toen ik buiten stond moest ik eerst met Dewi mee naar Marco zijn kamer, omdat ze een cadeautje voor me hadden. Dit was al vreemd, omdat we daar niet zo vaak komen maar goed… Toen de deur werd geopend hadden ze heel de kamer versierd en eten gekocht als avond eten: Suprise party.. Zo ontzettend leuk was dit!
Heerlijk verwend. Ze hadden op vlaggetjes lieve dingen geschreven, lekkere zelfgemaakte pizza, kaart van me huisgenootjes en een Pinata die ik kapot moest slaan geblinddoekt haha. Na het eten en gezelligheid was er nog een after party bij iemand anders thuis voor Charlotte, Justin en van mij. Ook dit was er gezellig. Helaas moest ik vrijdag weer naar school, maar goed je bent maar een keer per jaar jarig.

Zaterdag 26 september
Vanochtend om 8 uur afgesproken voor the outdoor centrum om naar de Caving te gaan. We hadden een gezellige groep. We waren met Dewi, Yvonne, Marco, Anthony, ik, een hoop andere en een leuke begeleiders.
Eerst reden we naar the Mammoet Cave voor de caving zelf. Hier waren drie verschillende routes.
Het was erg apart om te klauteren en te kruipen in de caves. Bij de eerste moesten we een beetje omhoog en konden we in het begin soort van staan. Langzaam werd het steeds ondieper en moesten we uiteindelijk kruipen. Iedereen zat heerlijk onder het zand, leuk gezicht. Na een stuk hebben gekropen kwamen we weer buiten uit. Daarnaast zat een andere ingang voor de volgende deze lag wat lager en liep eigenlijk onder de eerste door. Deze cave was heel erg groot. Het koste wat moeite om erin te komen maar je kon er goed in staan. Hier hebben een spelletje hide and seek gespeeld met een lamp aan. Je denkt dat het super licht is maar voor degene die zoeken blijkt het toch best lastig te zijn. Hierna zijn we weer verder gelopen naar de uitgang en zijn we de laatste cave ingegaan. Deze was ook weer heel erg smal om doorheen te kruipen, maar zeker leuk om te doen.

Na het gekruip door de cave, hadden we toch wel honger gekregen. We zijn een stukje terug gereden om te gaan BBQen! Midden in de natuur wat ontzettend heerlijk. Ook was er een m&m salade met appel die toch wel erg lekker smaakte. Op de plek hebben we even met een frisbee gespeeld en een ander spelletje gedaan. Ik weet de naam niet meer precies, maar je kiest een onderwerp op je telefoon en die houd je voor je hoofd jouw groep moet je hints geven om het woord te raden. Dit deden we tot de 30 punten en mijn groep won jeeeeeeh!
Hierna was het vlees klaar, dat ging er zeker goed in! Lekker met onze handen gegeten want bestek was er niet.

Met geen benul van tijd reden we weer een stukje terug tot we bij de Cascade trail aan kwamen. Dit was een mooie hike naar een waterval. Het was niet ver hiken maar wel een prachtige omgeving. Toch leuk dat ik nog steeds dingen doe die ik nog niet heb gezien toen ik hier met me ouders en zusjes was.
Na deze hike zijn we naar Cedar Breaks view point gereden. Deze lag iets verder dan die ik had gezien met me ouders en zusjes. Ook erg mooi om te zien! Ik moet wel zeggen ik was behoorlijk moe toen we terug reden. Toch waren Anthony en ik de enige die nog wakker waren in de auto. Dewi, Yvonne en Marco lagen heel schattig te slapen :).

27 september
In de ochtend een beetje huiswerk gemaakt en geleerd. Tegen een uur of 1 gemeet met Dewi, Yvonne, Pauline, Marco en Anthony voor the fall break( 17-20 october). We gaan naar Los Angeles!!!!!!!!!! We vertrekken vrijdag na mijn lessen ( ik ben de enige die tot 4 uur les heeft) en rijden dan naar Las Vegas voor een nacht, dit is drie uur rijden, anders zouden we veelste laat in LA aankomen. De volgende dag rijden we weer verder naar LA en rijden dinsdag de 20ste weer terug. IK heb er zoooveeeel zin in. Eigenlijk wilde ik naar San Francisco gaan maar dat is toch wat verder voor zo een korte periode. Dus we hebben tot nu toe een auto voor 5 personen gehuurd en de overnachtingen in een motel. Helaas gaat Pauline niet mee, voor haar was het te duur, balen.

Om 5:45 meeten voor Accles A om naar the lunar eclips in the moutains te gaan. Dit was bij Brian Head Peak. Brian Head is een skigebied hier. We kwamen rond 7 uur in de top van de berg aan. Helaas gingen we eerst aan de verkeerde kant zitten, wat ook echt een prachtig uitzicht had. Hierna zijn we naar de maan gaan kijken, hij leek echt mega groot en was prachtig rood. Helaas verdween hij al vrij snel achter de wolken. We zijn nog een hele tijd gebleven op deze plek. Helaas was het wel vrij koud. Doordat het zo bewolkt was konden we ook niet heel veel sterren zien. Maar het was zeker een gezellige avond. Uiteindelijk zat ik heerlijk in twee dekens gewikkeld met drie anderen, om het toch maar lekker warm te hebben. Dit was met Ella, Lauren en Anthonios. Anthonios was zou koud, hij gaf aan dat het in Griekenland nooit zo koud is haha, arme jongen!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

In plaats van mijn minor voor Hbo-Rechten in Nederland te volgen, heb ik ervoor gekozen om deze in Amerika te volgen. Ik ga voor 5 maanden naar Cedar City, Utah, America!

Actief sinds 18 Aug. 2015
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 6102

Voorgaande reizen:

29 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn reis naar Amerika

Landen bezocht: