FALL BREAK! 16 oktober-20 oktober - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Anouk Beijsterveldt - WaarBenJij.nu FALL BREAK! 16 oktober-20 oktober - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Anouk Beijsterveldt - WaarBenJij.nu

FALL BREAK! 16 oktober-20 oktober

Door: Anouk van Beijsterveldt

Blijf op de hoogte en volg Anouk

21 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Los Angeles

Fall break
Vrijdag 16 oktober eindelijk vandaag begon de vakantie, maar eerst natuurlijk naar school! Ik hoefde niet naar mijn laatste les te gaan dus we konden eerder vertrekken.
Vandaag reden we naar Las Vegas, met Dewi, Yvonne, Marco en Anthony. Tegelijk met ons vertrok er ook een andere groep vrienden, maar hun reden direct naar Los Angeles, omdat ik eigenlijk tot 4 uur les zou hebben en LA ongeveer 7 uur rijden is leek ons dat toen niet zo een goed idee. Tegen drie uur konden we eindelijk weg. Wij drie (Dewi, Yvonne en ik) waren mega enthousiast en druk in de auto. We voelden ons net drie kinderen met onze “ ouders” voorin de auto haha. Het was 2,5 uur rijden naar Las Vegas dus we waren er zo! Hier zijn we gelijk naar ons motel gereden! We zaten in een aparte buurt, niet heel ver van de strip. We hadden een kamer voor 6 personen met stapelbedden en natuurlijk namen wij drie de bedden beneden (ik ben veelste bang om eruit te vallen haha).
Hierna zijn we met de auto de strip opgereden en hebben we ergens geparkeerd, aangezien we toen nog niet wisten hoe dicht bij het was. Eerst hebben een beetje rondgelopen en natuurlijk onze ogen uitgekeken naar al het bijzonders dat voorbij liep. Hierna zijn we met een zipline gegaan, vrij hoog een stukje boven de strip hangen.
Na de zipline zijn we gaan eten en weer terug gegaan naar ons motel om om te kleden voor een avondje uit.
Dewi had mij opgemaakt, ben daar niet zo van maar het stond wel mooi, en we hadden alle drie een jurk aan. Aangezien de club: Marquee niet zo dicht bij lag namen we een taxi (die trouwens vet duur was vergeleken met Cedat City: 30 dollar heen en terug) Ze zijn hier iets strenger dus konden we niet met ze alle in een taxi. Yvonne en Marco bleven achter en zouden later komen.
Bij Marquee aankomen, welke lag in The cosmopolitan building of Las Vegas, stapten we buiten uit alles zag er zo chique uit en liepen we het grootte gebouw in waar we direct in een casino belanden (natuurlijk). We hadden afgesproken dat wij drie al naar binnen zouden gaan en dat we daar Yvonne en Marco wel tegen zouden komen. Eerst een roltrap op en daar stonden we dan voor de ingang. Iedereen netjes gekleed… Dus Anthony mocht niet naar binnen, super lullig. Hij vond het goed dat wij even naar binnen zouden gaan. Nou dat even was behoorlijk lastig. Toen we binnen dachten te zijn moesten we eerst met the elevator naar boven to the rooftop. En ja daar kwamen we uit op de dansfloor alle vrouwen in jurken en mannen in pak. Eerst wilden we even dansen en rondkijken, maar na 5 minuten wilde we naar de bathroom dit duurde zeker een kwartier om die te vinden, jemig die hadden ze goed verstopt. Nou ondertussen was het zeker al een half uur later. Wij dachten we nemen een drankje en gaan dan naar buiten. Bedoel zovaak komen we daar nu ook weer niet. We kochten twee shotjes en twee glazen wijn omg god dit was zo duur!! We moesten 58 dollar ervoor betalen.. Tijdens het drinken zijn we de dansfloor weer opgegaan en daar kwamen we uiteindelijk Yvonne en Marco tegen. Ik had verwacht dat Anthony bij hun zou zijn dus ben ik met Yvonne naar buiten gegaan om hem te zoeken. Yvonne ging weer naar binnen aangezien wij de enige zijn met een Amerikaans nummer was dat handiger. Ik heb heel dat gebouw gehad (was best wel mooi om te zien) maar vond hem niet. Dus na ongeveer een uur kwam de rest naar buiten en ben ik met Dewi met de taxi terug naar het motel gegaan om te kijken of hij daar was. Marco en Yvonne zijn de stad ingedoken om rond te kijken. Uiteindelijk kwam hij bij het motel aan, gelukkig, dus konden wij gaan slapen. Marco en Yvonne kwamen ook na een paar uur thuis.

Zaterdag
Op we naar LOS ANGELES!!! Uiteindelijk zijn we pas rond 3 uur naar LA gereden. Uitslapen, langs de auto dealer om te regelen dat Marco de tweede bestuurder kon zijn en eten natuurlijk.
Ik heb met Yvonne lekker bij de Subway een broodje op.. Dat ging er na al die tijd geen eten wel in!
Ik denk dat we uiteindelijk met tussenstops rond 8 uur in LA aankwamen. Wij waren blij!! Maar wat is LA groot jemig! Er kwam geen eind aan. Met de telefoon navigatie op zoek gegaan naar ons motel: bananabungalow, deze hadden ze goed verstopt dus na parkeren van de auto en lopend zoeken vonden we eindelijk. Het zag er super leuk uit. Allemaal lampjes, bankjes buiten, een ping pong tafel en andere spelletjes.
Ook hier hadden we een 6 persoons kamer met stapelbedden. Aangezien wij met ze 5en waren was het mogelijk dat er een extra persoon bij zou komen. Dus toen we in onze kamer aankwamen lagen er al spullen van een andere jongen. Dit was in het begin wel even vreemd maar we wisten het van te voren ( hij vertrok trouwens al de volgende dag).
Na allemaal gedoucht en gegeten te hebben vertrokken Marco, Dewi en Anthony naar de anderen en wilde Yvonne en ik even rust om rustig om te kleden. Hun hotel lag vrij dicht bij en we zijn samen met de rest naar een club gegaan: Luxe.
Deze zag er minder spectaculair uit dan die van Las Vegas, maar was uiteindelijk ook erg gezellig. Avondje lekker gedanst met elkaar. Helaas ging hij al vroeg dicht en liepen we weer terug.

Zondag
Eindelijk zou ik vandaag ZEE en STRAND gaan zien. Waar ik al weken aan zat te denken.
Dewi ging dansen en wij vertrokken naar Santa Amonica beach toen we haar hadden afgezet. Dit was een mooie plek en hebben wij lekker door het zand gelopen, op blote voeten: heerlijk en over de pier gewandeld.
Mijn bikini had geen werking meer dus heb ik hier een nieuwe gekocht, met de Amerikaanse vlag erop. Er was hier niet echt een boulevard zoals in Europa, maar wel erg leuk om te zien. Op de pier stonden allemaal kermis attracties. Na de wandeling zijn we gaan eten. Yvonne en ik zijn samen nacho’s gaan eten en Marco en Anthony zijn ergens anders heen gegaan. We bestelden een coctail die ontzettend vies was. Smaakte heel zout, we hebben maar extra water erbij gevraagd en toen ging het wel.
In de avond gingen Dewi, Yvonne en Marco naar een ijshockey wedstrijd. Anthony en ik hoefden daar niet zo graag naartoe en zijn naar Manhatten beach gereden, nadat we hun hadden afgezet bij het stadion. Hier hebben over het strand gewandeld en zijn uiteten geweest. Na een paar uur moesten we weer terug om de anderen op te halen bij de hockey wedstrijd.
In de avond zijn we gaan wandelen over Hollywood boulevard waar de walk of fame is. Ons motel was aan deze straat. Alle namen gezien en weer terug gelopen. Er was weinig open, wat raar is voor zo een grote stad als LA.

Maandag
Gezellig samen ontbeten, er was goed ontbijt geregeld door het motel. Met ze allen zijn we naar Hangtington beach gegaan. Schijnbaar kon je hier goed surven. Dewi, Yvonne en Marco hadden dit vaker gedaan dus zijn gaan surven. Alleen Marco heeft een paar keer kunnen staan dus het was vast moeilijk water haha. Ik ben lekker op het strand gaan liggen om te rusten. Had liever wat rond gelopen. In de avond was er een party van het motel en van de ander locatie van het motel. Hier werden met een busje naar toe gebracht en kregen we gratis eten en de drinken. De voorwaarde was wel dat de mannen als vrouwen verkleed gingen en andersom. Yvonne en Dewi gingen eerst even shoppen en ik ben gaan slapen. Tot ik werd wakkergemaakt door Anthony, omdat hij mijn kleding aan wilde. Ik heb zijn kleding aangetrokken en Yvonne en Dewi wat van Marco en Marco de jurk van Yvonne. Nou wij hebben de mannen opgemaakt wat mega lachwekkend was. Ze waren er zo blij mee dat ze niet van hun borsten af konden blijven haha. Wat wc allemaal wel niet voor ze kon doen.
Op de locatie was het ook mega lachwekkend al die mannen in vrouwen kleding. Een jongen daar kwamen we niet meer van bij, hij sprak heel de avond met een hoge stem en wat hij allemaal zei was lachwekkend. Hier lekker gegeten en gedronken en nog even ping pong gespeeld.
Tegen 12 uur was het helaas al gedaan. Ik ben met Dewi en twee andere Nederlandse meisjes met de taxi naar huis gegaan en de anderen zijn nog naar een bar gegaan. De twee Nederlandse meisjes hadden we in de bus rit ontmoet. Toen een jongen vroeg waar Dewi en ik vandaan kwamen en hij zei ooh ik heb er al meer uit Nederland ontmoet en hun zich omdraaide en vroegen waar wij vandaag kwamen. Aangezien iedereen Engels sprak hadden wij echt niet door dat hun uit Nederland kwamen.
Ook op de party waren bijna alleen maar internationals, dus erg leuk!

Dinsdag
Helaas al de laatste dag en morgen heb ik gewoon al weer school :(.
In de ochtend ben ik met Dewi en Yvonne gaan shoppen. Lekker over de Hollywood boulevard gewandeld en leuke dingetjes gekocht. Natuurlijk ook een shotglaasje van LA. Kan niet missen bij mijn collectie.
Hierna hebben we Dewi naar haar andere danslessen gebracht en zijn wij naar het Hollywood sign gereden. Mijn navigatie begreep het niet helemaal en we kwamen uit bij het Griffith park. Dit was ook erg mooi en je kon bijna heel LA vanaf de berg zien. Midden op de berg stond het Griffith Observatory. Mooi gebouw voor sterrenkunde! Hier even rondgelopen. Uiteindelijk was ik iedereen kwijt en ben ik op een bankje gaan zitten waar later Marco mij vond. Na nog even wachten zijn wij terug gelopen richting de auto en kwamen we Yvonne tegen. Marco is Anthony gaan zoeken en Yvonne en ik zijn even op het gras gaan liggen daar. Waar we bijna in slaap vielen. Toch wel vermoeiend zo een vakantie.
Hierna zijn we wel naar het hollywood sign gereden en hebben we leuke foto’s gemaakt. Waarna we Dewi hebben opgehaald. Eerst nog wat gegeten voor we weer op weg gingen naar Cedar City.
We kwamen volgens mij tegen 2 uur in de nacht in Cedar City aan. Onderweg was het nog best warm maar hier was het ijskoud toen we uitstapten in onze korte broek.

Ik kijk nu al uit naar Thanksgiving dan hoop ik naar Los Angeles te gaan!

• 02 November 2015 - 11:16

Eva:

Hee Nouk,

Leuk om al je berichten te lezen, al een tijd niets meer voorbij zien komen. Maar zo te lezen ben je lekker druk. Geniet nog van de periode daar en tot snel in Nederland.

Groetjes Eva

• 02 November 2015 - 17:55

Sara :

Wat super weer zeg! Echt heel gaaf om mee te maken denk ik!
    Gaat wel snel hoor het is nu alweer november! Dus ik zou zeggen Geniet er super goed van daar! Succes ook weer met school!!

Xxxx

• 03 November 2015 - 21:36

Joop En Carla:

Dag anouk

Wat een verhalen allemaal.
    Je hebt het volgens mij erg naar je zin daar.
    Hopelijk ben je ons nog niet vergeten hihi
    Geniet en ga er nog voor de laatste weken.
    Veel groetjes

Ome Joop en Tante Carla