Mijn eerste week (dinsdag- donderdag) - Reisverslag uit Cedar City, Verenigde Staten van Anouk Beijsterveldt - WaarBenJij.nu Mijn eerste week (dinsdag- donderdag) - Reisverslag uit Cedar City, Verenigde Staten van Anouk Beijsterveldt - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week (dinsdag- donderdag)

Door: Anouk van Beijsterveldt

Blijf op de hoogte en volg Anouk

20 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Cedar City

Ik heb er nu een kleine week op zitten en heb ondertussen al zoveel gedaan. Ik hoop dat ik niks vergeten ben en zal bij dinsdag (18 augustus)

Dinsdag:
Vandaag was mijn eerste oriëntatie dag van de Southern Utah University. We moesten al om 8 uur aanwezig zijn dus om 7 uur stond ik onder de douch en daarna ben ik gaan ontbijten. Iets voor 8 uur liep ik naar de campus. Het zou in the student building zijn, maar halverwege stonden al ouderejaars met bordjes de internationale studenten op te wachten. Dus goed geregeld. Ik werd samen met een groepje naar boven geleid waar we ons moesten aanmelden. We kregen allemaal een kleur en aan die tafel moest je gaan zitten. Hier ontmoete ik Alexander uit Denemarken. Hij was erg aardig.
Er was een klein probleem want de stickers van oranje en geel leken te veel op elkaar. Zo kwam het dat er een Frans meisje naast mij zat die later naar oranje moest.
Eerst kregen we een ontbijt, dit had ik thuis al gedaan dus ik pakte alleen wat fruit(ze hadden me dat wel even mogen vertellen over het ontbijt haha) Na het ontbijt kwamen er verschillende mensen zich voorstellen die allemaal iets te maken hadden met de internationale studenten of iets geregeld hadden. Ook kwam the police officer van de SUU om het een en ander te vertellen over alcohol en roken. Ik wist dat je op de campus niet mocht drinken, maar je mag dus ook niet in de appartementen die bij de campus horen alcohol drinken. Beetje vreemd. Het is zelf zo dat je dus niet met alcohol op de campus op mag. Dus stel je gaat naar de bar en je drinkt daar dan moet je buiten de campus blijven tot je helemaal nuchter bent officieel. Nu zul je denken zo stikt zijn ze niet. Nu jawel. Een jongen had een paar blikjes bier gekocht en in zijn koelkast gezet. Ze kwamen zijn koelkast controleren, omdat er een andere student bij hem introk. Hij moest alle blikjes leeggooien en leeg laten zien aan de mensen. Ook kreeg hij een boete. Ik vind het allemaal overdreven aangezien ik 23 ben en gewoon mag drinken in Amerika.
Het roken moet je 25 feet van de gebouwen staan, maar het gekke is dat de prullenbaken speciaal voor de rokers naast de ingangen staat. Streng is het soms wel.
Er werd ook verteld over outdoor, dat lijkt mij zo leuk! ze organiseren hier schijnbaar van alles dus ik hoop dat ik een keer een weekendje weg kan.
Na al het geweldige geklets moesten we per kleur langs de incheck (remember the problem met geel en oranje, degene van onze tafel met oranje moesten met de oranje groep mee, ondanks dat ze heel de tijd bij ons hadden gezeten. Het aparte was wel weer dat geel en oranje precies dezelfde dingen op dezelfde tijd moesten doen)
Dit deel was best saai, omdat ik mijn papieren niet mee had genomen en telkens te horen kreeg van ja doe dat eind deze week maar regelen. ik mocht mijn papieren niet ophalen namelijk, ondanks dat ik zo dicht bij woon. Over een ding was ik zelf heel verbaasd we kregen een uitleg over hoe je je moest gedragen op school en tegenover andere. IK ben in Nederland gewend om iedereen gelijk te behandelen. Hier zijn de docenten echter meer dan dat jij bent, nouwja prima zo is het hier. maar ze gaven ook aan dat je de slimmere/betere studenten ook met meer respect moest behandelen. Nou sorry dat slaat helemaal nergens op! en gaat mij te ver!
Hierna werden de exchange students eruit gepikt(dat ben ik) en wij moesten met Tessa mee(zij is super tof) voor een aparte oriëntatie aangezien wij maar een semester of sommige een jaar blijven. Hier kwam ik nog twee Nederlandse meisjes tegen: Dewi en Ivonne. Ik had hun een keer eerder ontmoet in Nederland bij een bijeenkomst van Fontys. Dit was wel erg gezellig. Wel oppassen dat we niet te veel Nederlands spreken. Voor de rest had ik heel de dag Engels gesproken. Dit duurde tot 5 uur en toen hadden we vrije tijd tot 6 uur, want dan zou het dinner beginnen. We zijn naar huis gegaan en zouden om 6 uur weer terug zijn. Het eten was tot 8 uur en een aantal gingen om 8 uur naar walmarkt om linnen te kopen voor hun bed. ik had die online besteld maar er waren een hoop die dus alleen een matras hadden.


Woensdag:
Vandaag begon de orgienatie om 10 uur. We moesten voor housing verzamelen met alle exchange students. We kregen een rondleiding over de campus zodat iedereen wist waar de lessen waren, waar de bookstore was of waar de library was. Ik weet nu dus waar ik me boeken moet bestellen, alleen kregen we het advies om ze pas na onze eerste lesdag te kopen, omdat sommige docenten zeggen dat die alle boeken nodig zijn. ik zag een boek van juvenile justice die koste gebruikt 51 dollar. Dit gaat nog een duur grapje worden al die boeken.
Aan een kant van de campus staat een beeld van een paard. HIer werd over verteld dat 3 andere dorpen en Cedar City streden om wie de sschool kreeg. Wie het eerste een bepaalde gebouw zou bouwen kreeg de school(dit was nog geen universiteit maar een school om docent te worden) Het was een strenge winter en iedereen zei nee wij gaan de bergen niet in op zoek naar stenen. De dropleden van Cedar City zeiden wij gaan wel. En een paard nam alle stenen mee naar beneden. Zo is de universiteit ontstaan. Het gebouw wat toen gebouwd is staat er nog steeds. Het is nu het gebouw voor de directeur en andere hoge piefen. Op elke gang zit een oudere jaars waar je heen kunt met problemen. Bij ons is dat Sara. Zij vertelde mij dat dat gebouw al vier is afgebrand maar het er nog steeds staat. Een keer zat er nog iemand in het gebouw en die is helaas overleden! Als je met volle maan voor het gebouw gaan staan( er ligt daar van stenen een cirkel) midden in de nacht en je naar de linker ramen kijkt dan zie je een geest.
Midden op de campus staat een grote klok waar je onder door kunt lopen. Het is een traditie dat de nieuwe jaars daar heen lopen met ze alle en daar dan onderdoor lopen en dit de rest van hun jaren niet meer doen tot ze geslaagd zijn. Als ze zijn geslaagd dan pas lopen ze de route terug er weer onderdoor. Dit is aanstaande vrijdag.
Na de rondleiding hadden we niks meer. ik ben me toen gaan in-checken want dat kon gisteren nog niet. Dit duurde wel even. Toen ik klaar was kwam ik Rikke tegen uit Denemarken. Ik ben met haar gaan lunchen op school. Dat was ook erg gezellig. Anderen waren naar de walmarkt voor spullen.
Toen ik hierna thuis kwam had ik allemaal huisgenootje(jeeh eindelijk) ook hun ouders waren er en die waren ook erg vriendelijk. En wat voor een hoop zooi hebben ze meegenomen. Heel de keuken staat vol. Ik ben toen met Taylor en haar moeder naar de walmarkt gegaan voor spullen die ze nog nodig had. tegen 4 uur was ik terug en tegen 6 uur ben ik met Dewi, Ivonne en Marco(uit Zwitserland) voor avondeten weer naar walmarkt gegaan, maar dan met school(deze en volgende week rijd school naar de walmarkt als je spullen nodig hebt, echt zo nice van ze)
We hebben uiteindelijk lekker wraps gegeten bij Ivonne thuis. Na het eten zijn we naar de bar gegaan in het centrum. Buiten kwamen we een groepje Fransen tegen. Het is niet zo leuk om daar mee op te trekken aangezien ze continu Frans blijven spreken en ik daar toch geen drol van versta. Ook de Chinese blijven met elkaar optrekken maar die praten wel Engels terug(nouwja degene die Engels spreken dan) Natuurlijk mag je alleen de bar in als je 21 bent, dus moesten we onze id-kaart laten zien. Hier heb ik lekker een Carona op. Mijn eerste biertje in Amerika. Ook was er een pooltafel gratis. Dus we hebben ons wel vermaakt. IK ben rond half 1 thuis gekomen en hun rond 4 uur begreep ik. Ik was zoooo moei en sliep meteen toen ik in bed lag.

Donderdag:
Vandaag waren we vrij. Uiteindelijk ben ik rond 11 uur met Dewi en Ivonne naar t-bird gegaan, dit was heel erg saai. Marco, Ivonne en Dewi hadden gisteren een Amerikaanse jongen leren kennen daarom waren ze later thuis dan ik. Met hem zijn we vandaag weer opgetrokken. We hebben twee fietsen gevonden voor Dewi en Ivonne nu nog twee voor mij en Marco. We vonde ze at the pawn shop. Echt heel grappig om die te zien. Dit was nog wel een heel gedoe. Uiteindelijk hebben we de fietsen bij walmarkt neergezet en hebben ze nog een kettingslot gekocht. Na de zoektocht zijn we naar the beach gegaan. Super leuk! Heerlijk gezwommen in het water. Het was net iets voorbij de walmarkt naast het zwembad. Zo typisch. alle dagen schijnt de zon, overal. ga je naar de beach heb je meer schaduw dan zon... Toen we weer terug waren bij de walmarkt voor de fietsen scheen de zon weer helemaal. De fiets van Dewi had een kapotte band dus die moest nog even gemaakt worden. Later zijn Dewi en Ivonne terug gaan fietsen en Marco en ik zijn met de Amerikaan van gisteren terug gereden, hij bracht ons naar de campus. Allemaal even gedouched en zijn we met de vieren uiteten gegaan. Ook lekker.
Na the dinner kwam ik thuis en waren me huisgenootjes er. Zij hadden een t-shurt gemaakt met kleurtjes erop. Een vriendin van hun vroeg of ik dat ook wilde en ik ben met haar naar de Dj gegaan(er scheen een dj te zijn.. woehoe party) en daar kon je een t-shurt maken. Heel lief meisje :) hoop haar vaker te zien.
Morgen gaan we onder de klok door wandelen.

Foto's volgen nog eerste bedtijd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

In plaats van mijn minor voor Hbo-Rechten in Nederland te volgen, heb ik ervoor gekozen om deze in Amerika te volgen. Ik ga voor 5 maanden naar Cedar City, Utah, America!

Actief sinds 18 Aug. 2015
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 6074

Voorgaande reizen:

29 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn reis naar Amerika

Landen bezocht: