dag 16 Cayonland National Park en Fauxfall - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Anouk Beijsterveldt - WaarBenJij.nu dag 16 Cayonland National Park en Fauxfall - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Anouk Beijsterveldt - WaarBenJij.nu

dag 16 Cayonland National Park en Fauxfall

Door: Anouk van Beijsterveldt

Blijf op de hoogte en volg Anouk

13 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Moab

Lekker een rustige ochtend. Redelijk op tijd uit bed, rustig ontbijten en nog kunnen douche.

Bijna de great five van Utah afgerond( de vijf grootste nationale parken) vandaag was Cayonlands national park aan de beurt. Het is eigenlijk een hele grote oppervlakte aan kloven. De eerste stop bevatte ook een arch waar je doorheen kon kijken en dan zag je een prachtig uitzicht aan kloven. De kloof had allerlei verschillende kleuren. Misschien kwam dat door het zout? De andere stopplekken waren minder mooi op de een of andere manier. Op een paar plekken hadden ze jaren terug gezocht naar nikkel en olie. Hierdoor zou het landschap zijn veranderd n zag je nog sporen van oude routes. De ene laatste stopplek was dan wel weer interessant, omdat je daar de green river zag. Die zou verderop samenkomen met de Colorado river.
Het park bevat verschillende ingangen die niet bij elkaar komen dus voor het hiken heb je verschillende routes. Het enige jammere aan onze ingang was dat je niet bij de Colorado river kon komen. Nu weet ik ook niet of ik daar anders wel had kunnen komen of dat je er alleen van bovenaf kunt kijken.

Daarom gaan we toch de Colorado river bezoeken en weer naar een waterval.
We kwamen uit bij een waterval :Fauxfall, Hiervoor moesten we een heel stuk op onverharde weg naar boven rijden. Daar aangekomen kon je de waterval zien, maar dan was je er nog niet. Eerst moesten we nog een heel klim naar beneden maken om bij de waterval te kunnen komen.
De eerste stuken van de waterval kon je niet zwemmen, alleen een beetje met je voeten afkoelen. Dus zijn we een heel stuk naar beneden geklommen/gelopen. Toen kwamen we een mooi privé stukje tegen met een waterval. HEERLIJK
De waterval zat gewoon ergens bij een berg net buiten Moab. Niet bekend bij veel mensen.

Rond 7 uur maar weer naar huis gegaan om te gaan eten. Weer gebbq, al wilde die niet echt dus een deel van het vlees ging de pan in. Toch was het erg lekker. Morgen moeten we helaas weer vertrekken van deze mooie plek. Wat een heerlijk huis is dit hier en een hele mooie omgeving. De rust hier ga ik toch wel misschien denk ik.