dag 13 Salt Lake City / great Salt Lake - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Anouk Beijsterveldt - WaarBenJij.nu dag 13 Salt Lake City / great Salt Lake - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Anouk Beijsterveldt - WaarBenJij.nu

dag 13 Salt Lake City / great Salt Lake

Door: Anouk van Beijsterveldt

Blijf op de hoogte en volg Anouk

10 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Vandaag zijn we naar Salt lake city gegaan. Eerst in de ochtend school betaal. Nu alleen nog boeken regelen op de campus zelf straks :).

Eerst zijn we naar de church van Jezus christus van de laatste dagen gegaan, ook wel temple square genoemd. Dit is het “hoofdgebouw”van het geloof. Helaas konden we er niet naar binnen( vreemd) maar eromheen waren wel allerlei gebouwen. Vb; congresgebouw( mega groot) voor alle hoge piefen leden die kwamen twee keer per jaar bij elkaar. De eerste kerk, daar stond de op nummer 12 staande grootste orgel van heel de wereld. In de toerist information waren foto's en uitleg over de maak van de echte kerk. Daar hebben ze 40 jaar over gedaan zodat het er voor altijd zal staan. Het ziet er op de foto’s wel mooi uit.
Iedereen daar is heeeel vriendelijk, bijna gemaakt. Alsof ze van te voren een cursus krijgen hoe je mensen aan moet spreken. Ze zeggen allemaal hay how are you. And can I help you. Zijn wij niet zo gewend.

Hierna zijn we het centrum in gegaan om te gaan lunchen. Myra en ik hebben bij de McDonald's gegeten. Pas onze eerste keer hier in Amerika dus don't worry!
Aangezien het eten in een shoppingscentra was zijn we nog even de winkels ingedoken. Ook zocht ik nog een winterjas die ik heb gevonden, (macey's) met lekker veel korting( ja blijf een Nederlander haha) ook hebben we allemaal wat leuks gevonden bij forever 21. Ooh er was ook een echte Disney winkel, ze hadden er alleen maar een heel klein Tijgertje :( wel stomme Winnie the pooh! Haters :(.

Hierna zijn we rond 5 uur naar het Great Salt lake zelf gegaan. (Graet Salt lake ongeveer 120 km maximale lengte(wikipedia) ) Door een slechte winter stond er minder water in dus moesten we een eind lopen naar het water. Eerst zijn we er met ze allen in gaan lopen, het water was erg warm en heel ondiep. Schijnbaar is het op zijn diepste punt ook maar 5 m diep. Maar papa bedacht zich en ging toch zwemmen in zijn ondergoed. Dus Milou en ik zijn daarna ook gegaan. (Bikini lag in de auto) Maar het was het waard. Er zit zoveel zout in het water dat je gewoon dreef, heerlijk! Mijn lichaam was daarna wel een en al zout. Dit was trouwens wel een mooi meer! Er schijnen ook eilandjes in te zitten. Eindelijk een meer waar we ons vermaakt hebben. Ik ben trouwens wel een beetje verbrand, kan ook niet anders door de felle zon en reflecterende water.
Na het zwemmen snel naar huis en douche, ik was een zoutvisje geworden me benen en armen waren wit van het zout. Doordat de rivieren van de bergen eromheen eindigen in de Salt lake, die in de jaren tijd zout mee namen naar beneden, is het water zo zout geworden, omdat het geen afvoer heeft (alleen het water verdampt, maar dan blijft het zout het meer).

Na het douche nog even afgekoeld in het zwembad en ja(erg slecht) nogmaals gedoucht. Hierna zijn we weer bij hetzelfde restaurant gaan eten als gisteren, smaakte namelijk erg goed en is dicht bij!

  • 11 Augustus 2015 - 09:57

    Tim:

    Ben weer helemaal bij, super leuke verhalen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

In plaats van mijn minor voor Hbo-Rechten in Nederland te volgen, heb ik ervoor gekozen om deze in Amerika te volgen. Ik ga voor 5 maanden naar Cedar City, Utah, America!

Actief sinds 18 Aug. 2015
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 6072

Voorgaande reizen:

29 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn reis naar Amerika

Landen bezocht: