dag 9 Zion Park - Reisverslag uit Panguitch, Verenigde Staten van Anouk Beijsterveldt - WaarBenJij.nu dag 9 Zion Park - Reisverslag uit Panguitch, Verenigde Staten van Anouk Beijsterveldt - WaarBenJij.nu

dag 9 Zion Park

Door: Anouk van Beijsterveldt

Blijf op de hoogte en volg Anouk

06 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Panguitch

Vandaag moesten we weer een beetje vroeg op om naar Zion National Park te gaan (spreek je uit als Zyon). Eerst natuurlijk ontbijten. Dit duurt helaas vrij lang, omdat ons gasstel maar een werkende pit heeft(volgende week zou er pas iemand komen om naar te kijken). Aangezien het brood niet lekker is proberen we het te roosteren, maar er moet natuurlijk ook water worden gekookt voor de thee. Dus meestal zijn we al gauw een half uur verder met alles.

Na het ontbijt moesten we toch wel een heel stuk rijden en was ook onze benzine ver op. De tomtom gaf aan dat het dichtstbijzijnde tankstation in springdale was (7,2 miles verder dan de ingang van Zion). Om daar te komen moest je al een heel stuk door het park heen rijden, aangezien het een groot park isl Dus moesten we het park weer uitrijden en konden we gaan tanken. Springdale is een heel leuk en net dorpje. Misschien wel het leukste dorpje wat ik tot nu toe heb gezien. De rest vond ik maar saai en was niks te doen. Hier was zelf een kledingwinkel met normale kleding. Agja daar kwamen we niet voor dus na het tanken zijn we weer terug het park in gegaan en hebben we geparkeerd bij het informatiepunt. Hier kregen we te horen dat je niet met de auto het park in mocht maar alleen met een shuttle bus. Dus naar de shuttle halte gelopen en eerst helemaal naar het einde van het park gereden en daar uitgestapt. Hier kwamen we bij een riviertje waar veel mensen in het water zaten. Een vrouw was zich er zelf in aan het wassen. Vanuit boven hebben we de shuttle weer richting beneden gepakt en zo onderweg op verschillende haltes gestopt.

Eerste zijn we ergens gaan eten. Het was hier ontzettend druk binnen. Eerst moest je in de rij gaan staan om je bestelling te doen daarvan kreeg je een nummertje en moest je weer in een andere rij gaan staan en zou je nummertje om worden geroepen als je best