Dag 7 Kodachrome - Reisverslag uit Panguitch, Verenigde Staten van Anouk Beijsterveldt - WaarBenJij.nu Dag 7 Kodachrome - Reisverslag uit Panguitch, Verenigde Staten van Anouk Beijsterveldt - WaarBenJij.nu

Dag 7 Kodachrome

Door: Anouk van Beijsterveldt

Blijf op de hoogte en volg Anouk

04 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Panguitch

We zitten nog steeds op de camping en kunnen elke ochtend weer van het lekkere weer genieten. Vanbinnen is alles gemaakt van steigerhout. Er staat een keukentje, een kastje en zelfs de bedden zijn ervan gemaakt. Dus in plaats van op een luchtbed te moeten slapen, slapen we op een matras(die bedekt is met plastic en daardoor vrij koud aanvoelt) Het is een erg leuke plek, alleen zou het in de nacht wel wat warmer mogen zijn, of meer dekens hebben dan kan natuurlijk ook!

Vandaag was ons idee om tussen de rotsen onder aan de bergen te gaan wandelen. Maar om daar te komen moest je een of andere jeep hebben en wij hebben helaas een normale auto(voor de meeste Nederlandse bergrippen nog een vrij grote auto, maar niet gemaakt om door zandpaden te rijden).
In het plaatsje Tropic nagevraagd wat we dan konden geen doen en daar werd ons Kodachrome Basin State Park aangeraden. Er waren weinig mensen bij dit park vergeleken met Bryce waren we de enige. Bij de meeste parken reed je door het park en kon je het gebergte van bovenaf bekijken, maar bij kodachrome liep je door de klif. Dit zou in de winter niet kunnen aangezien het dan helemaal vol zou staan met water en nu in de zomer was er geen water door de warmte. Het was vandaag ook een erg warme dag. 30 graden wandelen, schaduw was onderweg erg gewenst :). Bij de ingang werd ons de mooiste route aangeraden deze liep eerst door de klif en dan naar boven om alles van bovenaf te kunnen bekijken. Dit was erg mooi. Het is niet zo een bekend park, maar echt een aanrader!

We hebben lekker rondgewandeld en papa bang gemaakt. Hij vind het namelijk een beetje eng als wij te dicht bij de rand gaan staan bij zo een hoge klif. Nu is het voordeel voor papa dat Milou hoogtevrees heeft en niet dicht in de buurt komt. Ik ben helaas voor hem meer van het onderzoeken en rondkijken. Dus sorry papa als je niet kijkt dan sta ik vast te dicht bij de rand.
Mijn profielfoto hier is ook gemaakt in Kodachrome. Mooi toch?

Na het mooie Kodachrome zijn we lekker naar de camping gereden en hebben daar makkelijk gegeten. Is een keer geen vette hap. Ze eten hier in de ochtend, avond en middag het liefste vettig warm. Ik kan best wat eten maar de borden die je hier soms krijgt schrik je van. Een gewonde salade met kip bevat: natuurlijk salade, tomaat, komkommer en de kip en dan: boontjes, broccoli, stukjes sinaasappel, vaak nog watermeloen en kaas. Ze eten hier overal natuurlijk kaas bij. Dus ondertussen bestel ik de meeste dingen gewoon zonder de kaas.

Morgen hebben we een beetje een rustdag. Een keer wat minder wandelen.