dag 4 - Reisverslag uit Cedar City, Verenigde Staten van Anouk Beijsterveldt - WaarBenJij.nu dag 4 - Reisverslag uit Cedar City, Verenigde Staten van Anouk Beijsterveldt - WaarBenJij.nu

dag 4

Door: Anouk van Beijsterveldt

Blijf op de hoogte en volg Anouk

01 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Cedar City

Goedemorgen, lekker ontbeten bij een frans tentje. Een croissant met ei, ham en kaas. Ze stoppen hier in Amerika letterlijk in alles kaas. Logisch dat iedereen zo dik wordt. Daar moet ik toch maar iets op gaan vinden. Een beetje kaas is wel lekker maar de hoeveelheid die ze hier eten is to much!
Hierna zijn we weer terug naar de campus gegaan om te kijken waar ik precies ga wonen. En ja hoor we hebben het juiste gebouw gevonden. Helaas(volgens papa) konden we niet naar binnen om meer te zien. Hij is nog nieuwsgieriger dan ik! Ook hebben we gekeken in welke gebouwen ik les zou krijgen. Volgens mijn rooster heb ik elke maandag, woensdag en vrijdag ochtend les in een gebouw aan de andere kant van de campus(klinkt verder dan het is) en in de middag les in een ander gebouw die iets dichterbij is.
Na de wandeling zijn we naar een wall markt geweest, hier was ik zelf toch wel benieuwd naar. En Ja het is echt mega groot! Even rondgeneusd, wat schoolspullen gekocht en een Amerikaanse simkaart gekocht. Na de Wall markt zijn we bij een chinees cafe gaan eten. Het heette iets met panda. Dat smaakte best goed, weer een keer wat anders dan hamburgers met friet.(wat ze letterlijk overal verkopen dus)

Naarmate ik hier langer ben en meer te weten kom merk ik dat ik toch iets anders had verwacht van het studeren in het buitenland. Ik zal proberen het te verwoorden. De mensen zijn hier opgevoed zoals mijn oma is opgevoed. Niks mis mee maar wel netjes. Ze drinken geen alcohol, op zondag is alles dicht want dan gaat iedereen naar de kerk. Ik had zelf wat meer gehoopt op feesten.
Oma: je was bang dat ik drugs op alcohol zou gaan gebruiken hier, nou ik denk dat ik daar in Nederland makkelijker aankom dan hier! Dus daar hoeft u zich geen zorgen over te maken.
Gelukkig komen er een hoop internationale studenten deze kant op waar ik al een beetje contact mee heb. We hebben een groepsapp en een facebookgroep aangemaakt. In de facebookgroep stelt iedereen zich kort voor en kwam ik erachter dat er een meisje ook op 24 september jarig was. Dus het eerste feestje(onze verjaardagvieren) komt zeker goed :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

In plaats van mijn minor voor Hbo-Rechten in Nederland te volgen, heb ik ervoor gekozen om deze in Amerika te volgen. Ik ga voor 5 maanden naar Cedar City, Utah, America!

Actief sinds 18 Aug. 2015
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 6083

Voorgaande reizen:

29 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn reis naar Amerika

Landen bezocht: