Thanksgiving break at San Francisco 25-29nov - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Anouk Beijsterveldt - WaarBenJij.nu Thanksgiving break at San Francisco 25-29nov - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Anouk Beijsterveldt - WaarBenJij.nu

Thanksgiving break at San Francisco 25-29nov

Door: Anouk van Beijsterveldt

Blijf op de hoogte en volg Anouk

29 November 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Thanksgiving break in San Francisco.

Ik had het voordeel dat ik alleen om maandag les had en vanaf dinsdag dus al lekker vrij was. Ik was wel even toe aan een break, net als de meeste mensen hier. Dinsdag avond zouden wij (Dewi, Yvonne, Anthony, Abdul, Charlotte en ik) vliegen van Las Vegas. Tegen 2 uur vertrokken we met de auto naar Vegas, omdat Abdul en Charlotte eerder vlogen (met een uur tijdsverschil paste dat prima) en het voor ons wel handig was om niet te hoeven lopen ( het is is 2,5 uur rijden dus denk maar na).
Het was een uurtje vliegen voor ons. Vanuit het vliegtuig konden we een kaartje kopen voor de metro naar het stadscentrum. Hier zaten we in een hostel, die er best leuk uit zag. We hadden samen een 6 persoonskamer dus gelukkig geen andere gasten. Na wat gegeten te hebben zijn we gaan wandelen naar een party. Helaas was deze gesloten van wege the holidays. Dus zijn we weer terug gewandeld. De route was best leuk, heel veel mooie en interessante huizen zijn we tegen gekomen. Hierna zijn we gaan slapen, want de reis was toch wel vermoeiend.

Woensdag
Na het ontbijten, wat een gedoe was aangezien Abdul niet zo van het vroege opstaan is, zijn we de stad ingedoken. We hebben hele stukken gewandeld en veel prachtige huizen, kerken en plekken gezien. Tussendoor zijn we met ze allen gaan lunchen in een schattig cafeetje:). Halverwege zijn we Dewi en Yvonne kwijtgeraakt en zijn we met ze vieren verder gegaan. Aangekomen bij de haven hebben we daar samen rondgekeken en hebben we een fiets gehuurd om zo bij the golden bridge te komen. Dit was ook een erg leuke tocht. Lekker langs het water gefietst en genoten van het uitzicht. Tussendoor lekker wat foto’s gemaakt. We hadden de fiets maar een paar uur en zijn met de terugweg nog langs the palace of fine arts gekomen. Dit is echt een heel interessant building, ziet er echt oud uit, alsof het de oude stad Atlantis was. Bij terugkomst bij de pier zijn we gaan avondeten. We aten een famous soup uit San Francisco. Het is een vissoep die echt heerlijk is! Hierna hebben we een oud treintje teruggepakt richting ons hostel. De anderen zijn in de avond uitgegaan maar ik was echt te moe en ben lekker alleen in het hostel gebleven.
Werd daar al uitgenodigd voor een roof top party, maar die heb ik maar afgeslagen en ben lekker muziek gaan luisteren en daarna gaan slapen.

Donderdag
Vandaag was het voor Abdul nog lastiger om uit bed te komen. Maar na veel gedoe en ontbijt zijn we met de bus naar The Golden Gate park gegaan. Dit park is echt onwijs groot! Hier zijn we een Japanse garden gaan bezoeken, allerlei bloemen en planten stonden daar. Na deze rondwandeling hebben we de bus verder gepakt en zijn we gestopt bij the painted Ladies, dit zijn een aantal beroemde huizen. Hier hebben jaren terug erg bekendheden in gewoond. Ook de huizen zelf zijn apart. Vanuit hier zijn we verder gewandeld naar China town. Hier zijn we Adbul en Charlotte verloren en hebben wij met ze vieren Chinees gegeten in een restaurant daar.
Uiteindelijk hebben we elkaar weer bij het hostel gevonden en hebben we ons klaar gemaakt voor een party. Van te voren hebben we gezellig kaart spelletjes gedaan en een spel met allerlei vragen, dit was erg grappig allemaal. The party was oke, niet echt mijn muziek en de vrouwen hier kunnen alleen met hun konten schudden. Vind ik dan we weer geen dansen( dit is trouwens bij alle parties, Amerikanen weten niet zo goed hoe ze echt moeten feesten, ze zuipen zich alleen vol en zeggen dan dat het leuk is). Ik heb dus eerder terug gegaan met Anthony.

Vrijdag
Vandaag was het Black Friday! Vanwege onze vroeg wakkere Abdul waren Dewi en Yvonne na het ontbijt al vertrokken en hebben Anthony en ik op Charlotte en Abdul gewacht om te gaan shoppen.
Uiteindelijk heeft Anthony een broek gevonden en zijn we maar verder gaan wandelen. Het was trouwens een chaos in the winkelcentrums! Overal mensen niet normaal. Black Friday vind ik maar iets te overdreven. Vandaag zijn we weer terug gewandeld naar pier 39 en zijn onderweg langs Japanes town gegaan. Dit was maar een straat en waren we dus zo doorheen. Onderweg weer hele leuke huizen gezien en mooi uitzicht gehad. Tegen de avond hadden we met ze alle afgesproken om samen te gaan eten op pier 39 en daar kwamen met Yvonne en Dewi dan ook weer tegen. Ik heb weer die heerlijke soep op en een pizzabrood voorgerecht. Dit was erg gezellig zo met ze alle eten.
In de avond was iedereen moe en zijn we allemaal thuisgebleven.

Zaterdag
Vandaag zouden we weer terugvliegen naar Vegas. Alleen Abdul en Charlotte zouden nog een nachtje blijven in San Francisco. Hun zijn dan ook in de ochtend na het uitchecken vertrokken naar hun hotel. Het uitchecken was ook nog een gedoe. Niemand wist hoe laat we dat moesten doen dus tegen 10 uur kwam er een schoonmaakster aankloppen dat we er om 10 uur al uit moesten zijn. Dus langzaam iedereen uit bed en allemaal wilde we douche. Dus de mevrouw was niet zo blij met ons.
Na het ontbijt zijn Dewi, Yvonne, Anthony en ik in de zon gaan zitten en hebben we een hotel in Vegas geboekt voor de nacht.
Tijdens het zon zitten hebben we een hotel geboekt voor in Las Vegas, waar we ook nog een nachtje moesten blijven. Wat hebben we nu gedaan. We hebben voor twee personen een kamer geboekt en zijn daar met 4 personen in gaan zitten. Scheelt toch weer in de kosten.
Dewi wilde vandaag nog gaan dansen dus zijn wij met ze drieën daarna verder rond gaan lopen. We zijn naar de andere kant gewandeld en hebben daar de andere bridge gezien en het stadion. Hier hebben nog wat gegeten voordat we weer terug naar Dewi moesten om naar het vliegveld te gaan.

In Vegas zijn Dewi en Yvonne naar gaan stappen maar wij waren te moe en zijn vrij snel gaan slapen. We hadden wel veel geluk met het hotel in Vegas er waren twee tweepersoonsbedden! Dat slaapt toch een stuk beter als je met ze tweeën in het bed moet liggen. Dewi en ik hadden ingecheckt met de spullen van Yvonne en Anthony erbij. Het verliep prima, niemand die iets door had.

Zondag
Tja wat moeten we nu nog doen in Vegas. Ontbijten bij een typisch Amerikaans restaurant, met van die leuke tafeltjes. Dewi werd tegen 1 uur opgehaald door vrienden. Yvonne, Anthony en ik zijn nog even over the strip gaan wandelen todat Abdul en Charlotte waren geland en de auto waren. Toen teruggelopen naar het New York New York hotel waar de auto stond.
De terugreis was een hele lange tocht. Iedereen wilde naar huis met dit weekend.. dus files
Tegen 8 uur waren we in Cedar City. Een toch die normaal 2,5 uur is plus een uur tijdsverschil. Wat was ik blij dat ik weer terug was na zo een rit. Al miste ik San Francisco wel weer. Wat een leuke stad is dat zeg :). Het doet me een beetje aan Parijs en London denken